Prowadząc własny biznes lub pracując na kierowniczym stanowisku, należy w dużej mierze skupić się na obsłudze klientów. Jest to jeden z decydujących o sukcesie czynników, gdyż to od obsługi zależy, czy ostatecznie klient będzie zadowolony z usług danej firmy. Strategia obsługi klienta powinna być starannie zaplanowana oraz wdrożona w sposób schematyczny, by cały proces za każdym razem przebiegał podobnie, oraz by można go było optymalnie modelować, oraz analizować celem dalszej optymalizacji. W pierwszej kolejności należy określić ramowy plan działania z zakresu obsługi klienta, co posłuży jako szkielet do wdrożenia konkretnych procedur, które z kolei będą zależne od rodzaju prowadzonej działalności.
Strategia obsługi klienta – poszczególne etapy
W pierwszej kolejności należy zaplanować, formę komunikowania się z klientem. Warto do tego użyć nowych technologii, takich jak obsługa online przez chat, e-mail lub przynajmniej telefon. Jest to kluczowe, gdyż bezpośredni kontakt z klientem jest bardzo ważny dla zaufania wobec firmy. W drugiej kolejności należy szczegółowo zaplanować poszczególne etapy komunikacji oraz jej precyzyjny schemat. Należy to zrobić w zależności od tego, czy jest to etap prezentowania oferty, sprzedaży, czy obsługi posprzedażowej.
Zapraszamy na monikaapitz.pl
Efekty wdrożenia dobrej strategii komunikacji
Większość konsumentów uważa, że sprawna komunikacja z usługodawcą jest kluczowa dla tego, jaką opinię wystawi danej firmie. Powinno to dać do myślenia szefom mniejszych, jak i większych firm, gdyż mówi to jednoznacznie o tym, że poziom obsługi klienta jest niemal tak samo ważny jak to, jak wysokiej klasy produkt ma się do zaoferowania.