Outsourcing w IT polega na wykorzystaniu usług informatycznych firm zewnętrznych, które realizują szereg zadań IT w imieniu kogoś innego. Zazwyczaj firma zewnętrzna wykonuje powierzone zadania szybciej i efektywniej niż firma powierzająca zadania. Zadania te związane są zazwyczaj z bieżącą administracją zasobów sprzętowych i programowych.
Zalety outsourcingu
Do najważniejszych zalet outsourcingu IT należą redukcja kosztów, dostęp do specjalistycznej wiedzy, oszczędność zasobów ludzkich i czasu. Outsourcing w IT może obejmować różne obszary m.in.:
- korzystanie z centrum obliczeniowego,
- zarządzanie sieciami,
- środowisko pracy użytkownika,
- rozwój i utrzymanie aplikacji,
- zabezpieczanie ciągłości działania.
Brak wad?
Największą zaletą outsourcingu w IT jest na pewno zmniejszenie kosztów pracy. Unikamy zatrudnienia pełnoetatowych pracowników, nie trzeba przegotowywać stanowiska pracy. W zewnętrznej firmie zazwyczaj mamy większy wybór pracowników, gdzie łatwiej znaleźć osobę o umiejętnościach, których potrzebujemy w danym zadaniu.
Ryzyko zawodowe?
Oprócz zalet, outsourcing niesie za sobą również pewne ryzyko. Jak twierdzi firma www.exigo.pl – będziemy zmuszeni podzielić się z firmą zewnętrzną poufnymi informacjami, które źle użyte mogą nieść za sobą nieprzyjemne konsekwencje. Dodatkowo, kiedy firma skorzysta z outsourcingu, traci część kontroli nad tym, co zleca innym. Dlatego każda firma powinna indywidualnie rozważyć korzystanie z usług outsourcingu IT.